با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی درس ” انشاء و داستان نویسی“ را شاداب تر و پر بار نمایید
تجربه دبستان Barry Island کشور ولز
من ” دومینیک براود” معلمی با ۶ سال سابقه تدریس در مقطع ابتدایی در جزیره بریو در جنوب ولز هستم. ما در مدرسمون همیشه برای اینکه کودکان با بهترین فرصت ها و تجربیات رشد کنند از ابزارها و فناوری های نوین آموزشی استفاده می کنیم.
در طی چند ماه گذشته، ما تونستیم با یک روش خلاقانه، دانش آموزان را در کلاس درس به کاری علاقه مند کنیم که همیشه با اون مشکل داشتند.
“انشاء نویسی و داستان نویسی سر کلاس “
ما با کمک عینک های واقعیت مجازیClassVR که بتازگی برای مدرسمون تهیه کرده ایم ، تونستیم بشدت علاقه دانش آموزان رو برای نوشتن یک داستان سر کلاس افزایش بدیم، چیزی که اونا همیشه ازش فراری بودن.
افزایش دامنه لغات و واژگان توصیفی
از کودکان اغلب انتظار می ره که آهنگساز و یا ترانه سرا بشن و یا داستان هایی پرماجرا با طیف وسیعی از واژگان هیجان انگیز و توصیفی بنویسن؛ اما خب چطور ؟ چطور می تونیم از کودکان انتظار داشته باشیم صحنه ای را توصیف کنند و بنویسند که تا حالا هیچ تجربه ای ازش نداشتند؟
در اکثر موارد، ما بر تخیل و تصاویری که اونها از عکس ها، فیلم ها و یا کتاب ها در ذهنشون شکل گرفته تکیه می کنیم.
برای همین ما تصمیم گرفتیم این بار با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی امکان تجارب مختلف رو برای کودکان فراهم کنیم و ببینیم اگر دانش آموزان عینک های واقعیت مجازی ClassVR رو بر روی چشمشون بزنند و خودشون حضور در یک فضای هیجان انگیز را تجربه کنند آیا این می تونه کمکی باشه تا اونها نوشته های بهتر وخلاقانه تری بیافرینند؟
بله . ما این کار رو انجام دادیم و از همون جلسات اول نتایج خوبی گرفتیم. ما کاملا تغییر رو متوجه شدیم و دیدیم که چقدر این تکنولوژی به دانش آموزان برای پیشرفت زبان توصیفی و شناخت و بکارگیری احساس اونها کمک میکنه. اونها پس از استفاده از این عینک های واقعیت مجازی بود که تونستن طیف متنوعی و وسیعتری از واژگان و کلمات رو برای توصیف صحنه ای
که دیده بودن در داستانهاشون بکار ببرن.
عکسهای زیر نمونه ای از تمرینی است که در آن دانش آموز ما تونسته لغات زیادی برای نوشتن یک متن توصیفی کوتاه از آنچه که او در مواجه با یک کوسه در اعماق اقیانوس تجربه کرده بکار بگیره.
براحتی می شه متوجه شد که کودک با توجه به سنش نمی توانست این چنین واژگانی رو بدون بدست آوردن همچین تجربه ای برای توصیف فرسنگها زیر آب و کوسه های خطرناک اطراف خود بکار ببره.
ما بعد از استفاده از هدست های واقعیت مجازی ClassVR بود که این تاثیر شگرف را در نوع نوشتن کودکان مشاهده کردیم. اونها الان به جای اینکه “خوشحالیشون رو از شنا کردن در اقیانوس ” توصیف کنن بدرستی “نگرانیشون رو از شناکردن در اعماق اقیانوس ” می نویسن چونکه حالا تجربه مواجه با کوسه های ترسناک با دندانهای تیز وحشتناک رو داشته اند.
گرچه در ابتدا ما نسبت به تأثیر بکارگیری این ابزار بر روی عملکرد کودکان کمی شک و تردید داشتیم، ولی خیلی زود فهمیدیم که آموزش مهارت های داستان پردازی و نوشتن در صورت کسب تجربه بودن در شرایط از طریق دیدن دنیای واقعیت مجازی بسیار آسانتر و بهتر است.
جذاب شدن آموزش
به طور خلاصه ، هنگامی که دانش آموزان ما از عینک واقعیت مجازی ClassVR استفاده می کنند ما عملا تأثیر زیادی در تنوع و کیفیت نوشتن کودکان شاهد هستیم. الان داریم تلاش می کنیم تا تجربیات یادگیری دیگری را نیز با همین روش برای کودکان فراهم کنیم و متقاعد شده ایم که ClassVR سریعترین و آسانترین روش ارائه تجربیات غنی به دانش آموزان در هر رده سنی است.
ما اعتقاد داریم زمانی دانش آموزان دارند مسیر موفقیت خود را طی می کنند که ببینیم آنها با شور و اشتیاق درحال یادگیری اند و ما الان مطمئن هستیم که با بکارگیری این تکنولوژی دانش آموزان دبستان ” Barry Island ” قطعا از درس خواندن بیشترین بهره را می برند .